Polityka Prywatności

Polityka prywatności serwisu WWW.TDI-CAD.PL

Uaktualnienie 2018-05-25

1. Informacje ogólne.

1.1       Operatorem Serwisu WWW.TDI-CAD.PL jest:

                               TDI-CAD Elżbieta Dedich

                               54-620 Wrocław

                               Zbarska 2

                               NIP: 7531937275

                               Regon: 360626960

        Aby skontaktować się z administratorem serwisu, który jest jednocześnie administratorem Twoich danych osobowych, prosimy wysłać wiadomość drogą pocztową na powyższy adres stacjonarny lub wysłać wiadomość  elektroniczną na adres e-mail         biuro(@)tdi-cad.pl

 

1.2.       Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

        a.      Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.

        b.      Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka").

        c.      Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego Strefa.PL należącego do Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków.

 

2. Informacje w formularzach.

2.1.       Serwis zbiera informacje podane przez użytkownika niezbędne do realizacji zamówienia.

        Niezbędne dane to:

        - Imię i  Nazwisko,

        - Adres do wysyłki towaru,

        - Adres e-mail do kontaktu podczas procesu realizacji zamówienia,

        - Numer telefonu komórkowego, niezbędny do realizacji zamówienia i wysyłki towaru oraz szybkiego kontaktu z klientem w celu omówienia realizacji zamówienia,

        - Dodatkowo do wystawienia faktury VAT niezbędna jest nazwa firmy, adres firmy i numer identyfikacji podatkowej NIP.

 

2.2.       Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP), informacje te wykorzystywane są jedynie do celów statystycznych takich jak:

        - ilość odwiedzin strony w danym okresie czasu,

        - przeglądane i kupione produkty,

        - czas poświęcony na przeglądanie strony.

        Informacje te nie są bezpośrednio związane z danymi osobowymi klienta a jedynie adresem IP, z którego możemy odczytać przybliżony obszar kraju z którego zostało nawiązane połączenie ze stroną internetową sklepu, użytą przeglądarką internetową         oraz rodzaj urządzenia: stacjonarne lub mobilne.

2.3.       Dane w formularzu są udostępniane podmiotom trzecim jedynie w następujących przypadkach:

        - Aby można było zrealizować zamówienie drogą elektroniczną musimy podzielić się informacją o adresie wysyłki.  Klient wybiera rodzaj dostawy, która jest realizowana przez następujące firmy:

                - Poczta Polska Usługi Cyfrowe Spółka z o.o. - usługa Envelo

                - DPD Strefa Paczki Sp. z o.o.  - usługa kurierska PickUp

                - Impost S.A  - usługa Paczkomaty

        - Aby umożliwić prowadzenie księgowości, dane z faktur VAT przekazywane są do zewnętrznej firmy usługowej, z którą mamy podpisaną umowę o świadczeniu usług księgowych oraz o przekazaniu danych osobowych. Dane osobowe klientów         rozliczanych na podstawie paragonów nie są przekazywane.

2.4. Gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie danych

        - Aby zapewnić właściwą obsługę klienta w czasie realizacji zamówienia oraz obsługę po zamówieniową (reklamacja towaru, zwrot towaru, zamiana towaru, wymiana towaru itp.) musimy gromadzić i przechowywać dane. Gromadzimy dane w następujących         przypadkach:

        - Aby klient mógł zrealizować płatność:

                - Przelew bankowy – tu wpłata jest księgowana na naszym koncie firmowym prowadzonym przez mBank S.A.  Gromadzone dane nie są integralną częścią sklepu internetowego i służą do identyfikacji dokonanej wpłaty. Administracja danymi pozostaje                     po stronie mBank S.A. Mamy wgląd do danych, które zawierają następujące informacje:

- Nazwisko i imię wpłacającego, nr konta wpłacającego, tytuł przelewu, kwota przelewu oraz adres wpłacającego. Powyższe informacje w żaden sposób nie są przekazywane, udostępniane podmiotą trzecim.

                - Przelew natychmiastowy - za pośrednictwem portalu PayU S.A. Klient dokonując wpłaty przekierowywany jest na stronę płatności PayU. Po dokonanej płatności portal wysyła zwrotną informację do naszego sklepu o powodzeniu płatności.                     Informacja ta pozostaje zapisana w historii konkretnego zamówienia.  Dodatkowo mamy możliwość podglądu wpłat poprzez narzędzia udostępnione na portalu PayU. Administracja danymi pozostaje po stronie PayU S.A.  Mamy wgląd do danych,                         które zawierają następujące informacje:

                               - Imię i nazwisko wpłacającego, adres e-mail, nr telefonu, adres wpłacającego, nazwa banku wpłacającego oraz typ płatności i numer identyfikacyjny płatności.  Powyższe informacje w żaden sposób nie są przekazywane, udostępniane                                 podmiotą trzecim.

        - Aby zapewnić obsługę po zamówieniu skrypt sklepu internetowego przechowuje wszystkie informacje o klientach i ich zakupach w bazie danych opartej na technologii MySQL. Dane zawarte w bazie chronione są hasłem. Dane nie są jawne, widoczne bez             podania hasła. Mamy dostęp do tych danych poprzez panel administracyjny sklepu internetowego. Na życzenie klienta, możemy wykasować całą jego historię zamówień.

        - Aby zapewnić właściwą informację zwrotną po złożeniu zamówienia, skrypt sklepu wysyła e-mail informacyjny, który zawiera wszystkie dane umieszczone w formularzu zamówienia. E-mail wysyłany jest do klienta oraz administratora sklepu             internetowego. Historia e-maili jest przechowywana na serwerze hostingowym obsługiwanym przez portal Strefa.PL oraz na dysku komputera firmowego służącego do obsługi zamówień. Dostęp do komputera firmowego jest chroniony hasłem.

        - Aby zapewnić prawne wymagania podatkowe, przechowujemy papierowe wersje faktur VAT oraz elektroniczne kopie, które przechowywane są  na dysku komputera firmowego służącego do obsługi zamówień. Dostęp do komputera firmowego jest             chroniony hasłem.

        Skrypt sklepu internetowego nie jest wyposażony w automatyczne profilowanie informacji.

2.5 Czas przechowywania zgromadzonych danych

        W zależności od celu przechowywania danych, możemy wyróżnić następujące okresy przechowywania danych naszych klientów:

        - 10 lat w przypadku danych potrzebnych do celów podatkowych (księgowość , rachunkowość),

        - 5 lat w przypadku przechowywania danych zakupowych i elektronicznej wersji korespondencji związanej z realizacją zamówienia.

 

3. Informacja o plikach cookies.

3.1.       Serwis korzysta z plików cookies.

3.2.       Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj             zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3.3.       Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

3.4.       Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

        a.      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

        b.      utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

        c.      określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

3.5.       W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu             wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu             ich usunięcia przez Użytkownika.

3.6.       Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym                zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

3.7.       Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

3.8.       Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

3.9.       Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics

3.10.    Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika             lub czasie pozostawania na danej stronie.

3.11.    W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera.

4.1.       Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.

4.2.       Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

            a.      czas nadejścia zapytania,

            b.      czas wysłania odpowiedzi,

            c.      nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

            d.      informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

            e.      adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,

            f.        informacje o przeglądarce użytkownika,

            g.      Informacje o adresie IP.

4.3.       Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

4.4.       Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

 

5. Prawa klienta o przetwarzaniu jego danych osobowych.

 

5.1 Prawo nie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (prawo sprzeciwu)

- klient może skorzystać z tego prawa podczas zakładania zamówienia. Skutkuje to uniemożliwieniem kontynuowania i realizacji zamówienia drogą elektroniczną. W takim wypadku zapraszamy do kontaktu telefonicznego i umówienia sposobu odbioru i płatności za wybrany towar

 

5.2  Prawo do wglądu w dane osobowe, możliwość skorygowania danych lub ich usunięcia.

                - Klient w każdej chwili ma wgląd w swoje dane osobowe używając założonego konta klienta w naszym sklepie internetowym. Konto umożliwia wgląd i zmianę danych zwartych w formulażach. Usunięcie danych osobowych więże się z usunięciem                     konta klienta. W takim przypadku prosimy o przesłanie informacji o chęci całkowitego usunięcie konta z naszego sklepu na adres e-mail biuro(@)tdi-cad.pl.

 

5.3 Prawo do kontroli przetwarzanych danych.

- Klient ma prawo do wniesienia skargi na sposób przetwarzania przez nas jego danych osobowych. Skargę należy kierować do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

 

 

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

6.1.       Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może             utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www

6.2.       W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

        a.      Internet Explorer

        b.      Chrome

        c.      Safari

        d.      Firefox

        e.      Opera

        f.        Android

        g.      Safari (iOS)

        h.      Windows Phone

        i.        Blackberry